Social-Media-Konzept: Wie es gemacht wird – Marke, Reichweite, Monitoring

Strong social media concepts rarely contain a single network or social media strategy. What makes them special is a perfect mix of different operational and strategic considerations for optimization. The initial steps are always concerned with the brand and its identity. Here, the special emphasis is placed on the emotions and messages that the social media channel, the visitor or the fan, should transport. There is no secret recipe, every project in social networks, has its own requirements. Step Two is always the range. Only fanpages or online projects with a certain number of fans can really benefit. The rule also applies here, each project has its own individual requirements. Especially platforms and affiliate projects demand a consistent mass of users – no matter whether real-estate portal or modelabel, group dynamics in social media platforms always emerges only through a certain, critical amount.

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Deshalb ist die Erhöhung der Reichweite als zweiter Schritt zum Social-Media-Konzept für Ihre Fanpage unerlässlich. Unabhängig von der Plattform (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, etc.). Ist die Reichweite erst einmal aufgebaut, geht es bereits um die Optimierung. Das heißt, durch Social Media Monitoring überprüfen wir die umgesetzten Maßnahmen und deren Erfolg. Außerdem berechnen wir strategische Angriffspunkte, zum Beispiel durch Inhalte und Postings, die gut funktioniert haben, durch neue Trends oder klassische, aber neu verpackte Promotion- oder Marketingvorschläge.